Η Αντωνία Θεοχαρίδου μιλάει για το νέο της βιβλίο με τίτλο ''Πορτοκάλι Γλυκό'' που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Δωδώνη

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
31 Μαΐου 2018 13:28:00

Κυκλοφόρησε το νέο βιβλίο της Αντωνίας Θεοχαρίδου «Πορτοκάλι Γλυκό», στη σειρά «Σύγχρονο Ελληνικό Θέατρο» των εκδόσεων «Δωδώνη».

Tο «Πορτοκάλι Γλυκό» διακρίνεται από μια προσπάθεια αναψηλάφησης της θεατρικής γλώσσας και από νεωτερικότητα, τόσο στη θεματική του όσο και στο θεατρικό χειρισμό του.

(Επιτροπή Κρατικών Βραβείων Συγγραφής Θεατρικού έργου 2016)

Η Αντωνία Θεοχαρίδου στο έργο της «Πορτοκάλι Γλυκό» σκιαγραφεί εκείνες τις απρόσμενες καταστάσεις που καλούνται να βιώσουν τόσο οι νοσούντες από απώλεια μνήμης όσο και τα αγαπημένα τους πρόσωπα. Θα πίστευε κανείς πως οι τρομακτικές αλλαγές και η περιθωριοποίηση την οποία βιώνουν οι χαρακτήρες θα τους οδηγούσε στην απομόνωση, εγκλωβίζοντάς τους όλο και περισσότερο στον εαυτό τους. Η συγγραφέας όμως επιλέγει μια εντελώς διαφορετική προσέγγιση της καθημερινής τους εξέλιξης. Η σταδιακή αποστασιοποίηση από το παρελθόν τούς οδηγεί στην άμεση διαχείριση του νέου τους εαυτού μέσα από μια συνεχή και διαρκή πρόκληση για προσαρμογή στον καινούριο κόσμο στον οποίο καλούνται να ζήσουν. Μέσα από λιτούς –αλλά γεμάτους ουσία, τρυφερότητα, ρεαλισμό και αλήθεια– διαλόγους, η συγγραφέας παρουσιάζει τη συνεχή πάλη των χαρακτήρων με το παρελθόν και το παρόν, μια πάλη από την οποία δεν προκύπτουν νικητές και ηττημένοι, παρά απλά άνθρωποι συμφιλιωμένοι με τη μοίρα τους, οι οποίοι κινούνται με μοναδικό τους γνώμονα την πυξίδα της ζωής. Μια πυξίδα που όλοι έχουμε ενσωματωμένη στην καρδιά και στο μυαλό μας, με τον δείκτη της να στρέφεται πάντα προς τα μπρος, προς το αβέβαιο μέλλον μας.

Αστέριος Πολυχρονίδης Ηθοποιός - Χορογράφος – Σκηνοθέτης

Το ''Τimelink'' εξασφάλισε συνέντευξη με τη συγγραφέα Αντωνία Θεοχαρίδου και σας την παρουσιάζει:

-Μιλήστε μου για το θεατρικό σας έργο «Πορτοκάλι Γλυκό». Πραγματεύεται ένα δύσκολο θέμα, το κείμενο του οποίου διακρίθηκε στα Κρατικά Βραβεία Θεατρικού κειμένου 2016 για την πρωτοτυπία του θέματος και τον νεωτερικό τρόπο γραφής.

Ήταν μεγάλη χαρά για μένα η διάκριση στα Κρατικά Βραβεία , ένα κίνητρο για να συνεχίσω τις προσπάθειές μου στον χώρο της συγγραφής. Στο «Πορτοκάλι Γλυκό» αναδεικνύεται η πάλη του ανθρώπου με τον ίδιο του τον εαυτό, με το υποσυνείδητο και τις μνήμες που επανέρχονται βασανιστικά ή θεραπευτικά. Γεννήθηκε από την επιθυμία μου να δώσω απάντηση στα εξής βασανιστικά ερωτήματα: Μπορεί να ζήσει ο άνθρωπος ευτυχισμένος χωρίς αναμνήσεις και παρελθόν; Κατά πόσο οι εμπειρίες και οι πληγές που κουβαλάει κάποιος μέσα του σβήνονται όταν αυτός χάσει τη μνήμη του; Στη συνέχεια ξεπήδησαν και άλλα ερωτήματα τα οποία τριγυρνούσαν για καιρό στο μυαλό μου. Για να ηρεμήσω, μετέφερα την ευθύνη της απάντησης στους ήρωές μου και εκείνοι έκαναν του κεφαλιού τους. Για να καταλάβετε, άλλο τέλος είχα εγώ στο μυαλό μου και άλλο έδωσαν αυτοί! Έτσι, μετέτρεψαν το κείμενο σε έναν ύμνο για τη συντροφική αγάπη και την αφοσίωση. Τι θέλω να πω με όλα αυτά; Ότι με τα χρόνια, κατάλαβα τη βαθειά αλήθεια της γαλλίδας συγγραφέως Marguerite Duras η οποία έλεγε ότι ο συγγραφέας δεν ξέρει τίποτε γι’ αυτό που θα γράψει. Αν ήξερε , δεν θα έγραφε ποτέ. Δεν θα άξιζε τον κόπο. Και εγώ κάπως έτσι επιλέγω τα θέματά μου, και η συγγραφή γίνεται ένα περιπετειώδες ταξίδι με πολλά απρόβλεπτα και πολλές εκπλήξεις. Το τέλος του ταξιδιού μου χαρίζει την ικανοποίηση ότι κάτι κατάφερα μετά από αμέτρητες ώρες ή χρόνια αναζήτησης, τουλάχιστον έδωσα κάποιες απαντήσεις στον ίδιο μου τον εαυτό.

-Μέσα από τους διαλόγους, παρουσιάζετε τη συνεχή πάλη των χαρακτήρων με το παρελθόν και το παρόν, όμως οι τρομακτικές αυτές αλλαγές που βιώνουν οι χαρακτήρες του έργου δεν τους οδηγούν στην απομόνωση όπως θα περιμένετε ο αναγνώστης. Θέλατε να δώσετε σαφώς ένα αισιόδοξο μήνυμα ή ακόμη και μια διέξοδο;

Ήδη το θέμα είναι πολύ φορτισμένο συναισθηματικά και έπρεπε στο τέλος να έρθει η κάθαρση, ήταν μια προσωπική ανάγκη αρχικά. Όμως χαίρομαι ιδιαίτερα που κατάφερα να αποτυπώσω στο κείμενο την άποψη ότι και οι τραγικότερες καταστάσεις βιώνονται ως λιγότερο τραγικές όταν υπάρχει η αγάπη! Αυτή είναι εξάλλου η μόνη διέξοδος. Η αποδοχή και η αγάπη.

-Πόσο δύσκολο είναι να συμφιλιωθούν οι άνθρωποι με τη μοίρα τους;

Νομίζω ότι είναι πολύ δύσκολο. Φαντάζει τρομακτικό αυτό που τους συμβαίνει και για κανέναν η αποδοχή της φθοράς και το πέρασμα σ’ έναν άγνωστο, χαοτικό κόσμο δεν θα ήταν εύκολη υπόθεση. Απαιτείται ένα σταθερό περιβάλλον αγάπης και φροντίδας το οποίο μπορεί να εξασφαλιστεί από τους ανθρώπους που έρχονται σε καθημερινή επαφή με τον πάσχοντα. Όμως και αυτοί, αν δεν καταφέρουν να συμφιλιωθούν σε κάποιο βαθμό με τη νέα κατάσταση, είναι χαμένοι! Τώρα, αν θέλουμε να πάμε τη συζήτηση λίγο πιο μακριά και να αναρωτηθούμε πόσο δύσκολο είναι για τον καθένα μας να συμφιλιωθεί με τη μοίρα του, εκεί θα απαντούσα ότι θα πρέπει να συμφιλιωθεί, αλλά όχι να υποταχθεί. Γιατί ενώ η συμφιλίωση οδηγεί πιθανά το άτομο προς την ελευθερία και την προσωπική ολοκλήρωση, η υποταγή το πνίγει. Όμως για να καταφέρει κάποιος να συμφιλιωθεί με τη μοίρα του, θα πρέπει να έχει δώσει απάντηση στο ερώτημα σχετικά με το ποιο είναι το νόημα της ζωής του και της Ζωής γενικότερα.

-Πόσο εύκολο είναι να διαχειριστεί ένας ασθενής τον νέο του εαυτό; Είναι μια πρόκληση;

Δεν νομίζω ότι θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως πρόκληση, γιατί η κατάσταση θεωρείται μη αναστρέψιμη. Όταν ο ασθενής διαπιστώνει ότι τον εγκαταλείπουν οι νοητικές ικανότητες και οι φυσικές του δυνάμεις και ότι η συμπεριφορά των άλλων γύρω του αλλάζει –και γίνεται από υπερπροστατευτική έως περιπαιχτική– τότε υποφέρει. Είναι πολύ τραγική η ερώτηση που απευθύνει σε όλους «Θα ξαναθυμηθώ; Θα γίνω καλά;» Τα συμπτώματα εμφανίζονται, στα ηλικιωμένα άτομα, με αργούς ρυθμούς τις περισσότερες φορές. Παρόλα αυτά η αλλαγή είναι επώδυνη, γιατί η νέα κατάσταση απαιτεί από τον ασθενή να παραιτηθεί από τις αγαπημένες δραστηριότητές του, να αλλάξει την καθημερινότητά του και, ως γνωστόν, η αλλαγή της καθημερινότητας είναι τις περισσότερες φορές τραυματική. Η κατάσταση επίσης επιδεινώνεται από τον πανικό που κυριεύει τα πρόσωπα του στενού οικογενειακού του περιβάλλοντος. Ο φόβος στα μάτια τους, η αγωνία τους μπροστά στον άνθρωπο που αλλάζει επηρεάζουν τη συμπεριφορά τους επιβαρύνοντας έτσι το όλο κλίμα.

-Έχετε ασχοληθεί και με άλλα είδη του γραπτού λόγου, αλλά φαίνεται ότι έχετε μια αδυναμία προς το θεατρικό κείμενο. Γιατί θέατρο;

Νομίζω ότι η θεατρική γραφή μου ταιριάζει περισσότερο. Απαιτεί μια συνεχή εγρήγορση από τη μεριά του συγγραφέα. Πρέπει να είσαι παρών με όλες σου τις αισθήσεις για να είναι και ο θεατής εκεί. Πρέπει να έχεις κάτι σημαντικό να πεις, χωρίς να προσβάλλεις την αισθητική του, τις αξίες του, τη νοημοσύνη του. Το θεατρικό κείμενο μου δίνει τη φωνή που θα ήθελα να είχα για να διαμαρτυρηθώ, να διεκδικήσω, να μιλήσω για όλα αυτά που με πνίγουν, με βασανίζουν, με πληγώνουν. Μ’ αρέσει να στήνω το κείμενο, να κάνω τα σκηνικά στο μυαλό μου και στο χαρτί, να ακούω τους ήρωές μου να μιλάνε, να τους βλέπω να κινούνται στον χώρο, να τους δίνω την ευκαιρία να αποφασίζουν για την τύχη τους, να τους βάζω να επαναλαμβάνουν δεκάδες φορές την ίδια σκηνή μέχρι να βρουν την κατάλληλη φράση, αυτό που τους ταιριάζει καλύτερα… Επίσης, με γοητεύουν τα κείμενα που αποπειρώνται μια βαθιά διερευνητική προσέγγιση της ανθρώπινης ψυχής. Όταν γράφουμε ένα έργο είναι σαν να κάνουμε ένα πείραμα πάνω στην ανθρώπινη συμπεριφορά μέσα σε ελεγχόμενες συνθήκες. Ο συγγραφέας βάζει τους χαρακτήρες σε μια κατάσταση, όπως ακριβώς ο χημικός αναμειγνύει χημικές ουσίες για να δει τι θα προκύψει. Και στις δυο περιπτώσεις δεν μπορεί να αποκλειστεί η περίπτωση της έκρηξης. Μάλλον μου αρέσουν τα πειράματα.

-Είστε εκπαιδευτικός ,θεωρείτε ότι οι μαθητές στην Ελλάδα έρχονται σε επαφή με το θέατρο σε ικανοποιητικό βαθμό;

Τα τελευταία χρόνια γίνονται αρκετές δράσεις στα σχολεία με πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών, ανεβαίνουν μαθητικές παραστάσεις, διοργανώνονται μαθητικοί αγώνες θεάτρου. Τα παιδιά αγαπούν το θέατρο και έχουν πολλά να κερδίσουν από την επαφή τους με αυτό. Στις Σέρρες έχουμε δημιουργήσει μια μαθητική θεατρική ομάδα, με την στήριξη του Συλλόγου Ελληνογαλλικής Φιλίας, και κάθε χρόνο ανεβάζουμε ένα κλασικό έργο γάλλου συγγραφέα, σε διασκευή δική μου για παιδιά. Έχουμε ανεβάσει δυο φορές Μολιέρο και φέτος Ζιρωντού. Τα ταλέντα που αναδεικνύονται και οι δεξιότητες που καλλιεργούνται στα παιδιά είναι ανεκτίμητα . Οι παραστάσεις μας, στις οποίες μάλιστα υπάρχει και ένας ή δυο ήρωες που μιλάνε στα γαλλικά, αγκαλιάζονται από το σερραϊκό κοινό. Πιστεύω ότι η μύηση στην Τέχνη είναι το καλύτερο εφόδιο που οφείλουμε να δώσουμε στα παιδιά μας για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις προκλήσεις της ζωής.

-Ποια είναι τα επόμενα συγγραφικά σχέδια σας;

Έχω πολλά στο μυαλό μου σχετικά με τη συγγραφή. Θέλω να τελειώσω κάποια κείμενα που μου αντιστέκονται, με ήρωες ανυπότακτους… Η μεγάλη μου αγάπη όμως είναι τα εργαστήρια Δημιουργικής Γραφής. Έχω την πρόθεση να συνεχίσω να κάνω ποιοτικά και καινοτόμα εργαστήρια για παιδιά και ενήλικες, ώστε το βιβλίο να κερδίσει περισσότερους αναγνώστες και συγγραφείς.

Επιμέλεια: Μαγκλάρα Κλεονίκη

Έργο Εξωφύλλου: Βαφειάδης Βασίλης

Διαβάστε ένα απόσπασμα:

ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΟΥΣ: Άντρας 68 ετών, καλοφτιαγμένος

ΑΝΤΡΙΑΝ: Άντρας 62 ετών, λαϊκός τύπος

ΕΛΕΩΝΟΡΑ: Γυναίκα 60 ετών

ΚΙΤΥ: Γυναίκα 60 ετών, σύζυγος του Άνου

ΚΥΡΙΟΣ ΧΟΤ: Άντρας 55 ετών, διευθυντής της κλινικής

ΓΙΑΤΡΟΣ ΡΟΞ: Άντρας 35 ετών, γιατρός

ΣΚΗΝΗ 1

Τελετή υποδοχής. Ο κύριος Χοτ, ο διευθυντής της υπερσύγχρο¬νης κλινικής, βγάζει λόγο. Απευθύνεται στους νέους ενοίκους της Γαλάζιας Λίμνης και στους συγγενείς τους που βρίσκονται στην αίθουσα τελετών του συγκροτήματος.

ΚΥΡΙΟΣ ΧΟΤ: Αγαπητοί φίλες και φίλοι, καλώς ήρθατε στη Γαλάζια Λίμνη, το νέο μας υπερσύγχρονο συγκρότημα που δημιουργήθηκε με πολλή φροντίδα και αγάπη για όλους εσάς, τους νέους μας ενοίκους. Σ’ αυτό το καταπράσινο φυσικό περιβάλλον, το προστατευμένο από θορύβους και εντάσεις, σας περιμένουν μέρες γαλήνης και ηρεμίας. Aγαπητοί μου, όλοι έχουμε προβλήματα υγείας. Άλλοι λιγότερο και άλλοι περισσότερο σοβαρά! Όμως, η επιστήμη κάνει καθημερινά άλματα. Στη Γαλάζια Λίμνη, χάρη στη φροντίδα του έμπειρου προσωπικού μας και τις πρωτοπόρες θεραπευτικές μας μεθόδους, η ζωή σας θα αλλάξει προς το καλύτερο, θα βρει καινούριο νόημα. Στόχος μας είναι να σας εξασφαλίσουμε ένα υπέροχο παρόν! Κι όπως είπε ο διάσημος γερμανός ποιητής και φιλόσοφος Βόλφγκανγκ Γκαίτε, στα 1880, «Τίποτε δεν έχει μεγαλύτερη σημασία από την παρούσα στιγμή».

Λίγα λόγια για τη συγγραφέα:

Η Αντωνία Θεοχαρίδου είναι πτυχιούχος της Γαλλικής Φιλολογίας του Α.Π.Θ. με μεταπτυχιακές σπουδές στη «Διδακτική της Γαλλικής Γλώσσας» (Rouen/Γαλλία και Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο/Πάτρα) καθώς και στη Δημιουργική Γραφή (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας). Είναι κάτοχος διπλώματος με τίτλο «Εμψυχώτρια Δημιουργικής Γραφής» του Ινστιτούτου Δημιουργικής Γραφής «ESPRIT-LIVRE» (Γαλλία). Συνεργάζεται με τη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών και τον Σύλλογο Φίλων Γραμμάτων και Τεχνών Σερρών καθώς και με σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης διοργανώνοντας εργαστήρια Δημιουργικής Γραφής για παιδιά και ενήλικες. Έχει ενεργή παρουσία στην πολιτιστική ζωή της πόλης των Σερρών.

https://www.dodonipublications.gr/product/10491/portokali-glyko.html

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΔΩΔΩΝΗ

Επιμέλεια-Συνέντευξη:Γεωργία Χάρδα

georgiacharda@gmail.com

 

Σχετικά άρθρα

0 σχόλια

Τα στοιχεία σας είναι ασφαλή! Το email σας δεν δημοσιεύεται...
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικά.

"Οι τρεις άσοι" της Λένας Μαντά μόλις κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Ψυχογιός

Η αγαπημένη συγγραφέας Λένα Μαντά επιστρέφει με νέο βιβλίο και κρυμμένους τρεις άσους στο μανίκι της. Τρεις άντρες, φίλοι από μικρά παιδιά, και μια επικίνδυνη γυναίκα που μπαίνει ανάμεσά τους για να δοκιμάσει την πίστη του ενός στον άλλον. Έρωτας, αγάπη, δράση, αγωνία και συγκίνηση διαδέχονται το ...

Διαβάστε περισσότερα

Ο ποιητής Στρατής Πασχάλης μιλάει για τα δύο θεατρικά έργα που έγραψε βασισμένος σε κείμενα του Διονυσίου Σολωμού και του Κώστα Καρυωτάκη

Ο Στρατής Πασχάλης συνθέτει δύο θεατρικά έργα, βασισμένος σε κείμενα των δύο κορυφαίων ποιητών, ποιητικά και πεζά, καθώς επίσης σε αποσπάσματα από αλληλογραφία, επίσημα έγγραφα και δημοσιεύματα, και παραδίδει μια στερεή δραματουργία με την προτροπή «να ξαναρχίσει από την αρχή η ιστορία της σκηνικής μαγείας, ...

Διαβάστε περισσότερα

Διαβάζουμε σπουδαία βιβλία:«Ο έφηβος» του Φιόντορ Ντοστογιέβσκη κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Γκοβόστη

O Φιόντορ Ντοστογιέβσκη είναι από τις κορυφαίες μορφές της παγκόσμιας λογοτεχνίας. Η κοινότητα όπου τείνουν οι ήρωες του Nτοστογιέβσκη δεν είναι κοινωνική, αλλά θρησκευτική· δεν αναζητούν την κοινωνία, αλλά την παγκόσμια αδερφοσύνη· αυτή η κατάληξη μέσ’ στα ενδόμυχα βάθη του Eίναι τους, που οδηγεί μετά στη ...

Διαβάστε περισσότερα

ΟΙ 12 ΘΕΟΙ ΝΤΕΤΕΚΤΙΒ: «Ένα ψάρι που το έλεγαν Ορφώ» του Φίλιππου Μανδηλαρά

Ένα βιβλίο για τη διαφορετικότητα που αξίζει να διαβάσουν οι μικροί αναγνώστες από τον βραβευμένο συγγραφέα Φίλιππο Μανδηλαρά! Μέσα από σκηνές δράσης, μπολιασμένες με πηγαίο χιούμορ και σε συνδυασμό με την ιδιαίτερη εικονογράφηση, ξεδιπλώνεται μια ιστορία μεταμόρφωσης, που αναδεικνύει έναν κόσμο χωρίς φόβο, γεμάτο ασφάλεια και ...

Διαβάστε περισσότερα

Mικρά αγόρια με ΜΕΓΑΛΕΣ ΙΔΕΕΣ: Στίβεν Χόκινγκ» και «Μικρά κορίτσια με ΜΕΓΑΛΕΣ ΙΔΕΕΣ»: Ρόζα Παρκς από τις Εκδόσεις Παπαδόπουλος

Η σειρά «Μικρά αγόρια με ΜΕΓΑΛΕΣ ΙΔΕΕΣ» έχει αγαπηθεί ιδιαίτερα από τα παιδιά. Ένα ιδανικό βιβλίο για γονείς και εκπαιδευτικούς που θέλουν να γνωρίσουν τη ζωή και το έργο του μεγάλου επιστήμονα Στίβεν Χόκινγκ, μια μοναδική ιστορία για όσους αγωνίζονται υπερνικώντας τα εμπόδια για να ...

Διαβάστε περισσότερα

«Οι Δαιμονισμένοι» του Φιόντορ Ντοστογιέβσκη κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Γκοβόστη

Από τις ιστορικές εκδόσεις Γκοβόστη κυκλοφορεί το εξαιρετικό βιβλίο του Φίοντορ Ντοστογιέβσκη «Οι Δαιμονισμένοι» σε μετάφραση από τα Pωσικά του Άρη Αλεξάνδρου. Γράφτηκε το 1870 και είναι ένα από τα πιο πολιτικοποιημένα έργα του Ντοστογιέφσκι.Δεν εξερευνά μόνο το βάθος της ανθρώπινης ψυχής, αλλά είναι ταυτόχρονα και μια ...

Διαβάστε περισσότερα

Διαβάζουμε «Αναμνήσεις από το Σπίτι των Πεθαμένων» του Φιόντορ Ντοστογιέφσκη που κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Γκοβόστη

Ο Φιόντορ Ντοστογιέφσκι αποτελεί μία από τις σπουδαιότερες μορφές της παγκόσμιας λογοτεχνίας. "Οι αναμνήσεις από το Σπίτι των Πεθαμένων" γράφτηκαν το 1862 και παρουσιάζουν μέσα από συγκλονιστικές περιγραφές τα τσαρικά κάτεργα αλλά και  τη μεγάλη αγάπη του συγγραφέα για τη λαϊκή Ρωσία και τον άνθρωπο.Ένα ...

Διαβάστε περισσότερα

Διαβάζουμε «Η Συμμορία του Γάτου» και «Το Μυστήριο του Βυθισμένου Πλανήτη» του Τζερόνιμο Στίλτον

Σίγουρα έχετε βιβλία του Τζερόνιμο Στίλτον! Τα παιδιά λατρεύουν τις περιπέτειες του και όλα τα βιβλία του έχουν γίνει μπεστ σέλερ καθώς έχει αισιόδοξη διάθεση και μπλέκει συνέχεια σε απίστευτες περιπέτειες. Ευκαιρία να διαβάσουν οι μικροί αναγνώστες δυο νέες περιπέτειες του από τις εκδόσεις Κέδρος. Επέλεξα ...

Διαβάστε περισσότερα

Διαβάζουμε το βραβευμένο βιβλίο της Δέσποινας Μάντζαρη «Αδέσποτη Πόλη» που κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Κέρδος

  Η «Αδέσποτη Πόλη» της Δέσποινας Μάντζαρη διατηρεί αμείωτο το ενδιαφέρον των αναγνωστών μέχρι την τελευταία σελίδα. Εξάπτει τη φαντασία τους αφού συνδυάζει τη μαγεία, τον φόβο και τη συγκίνηση. Οι γίγαντες, εκτός από τεράστιοι – που σημαίνει ότι μπορούν να σε πατήσουν κατά λάθος ή επίτηδες ...

Διαβάστε περισσότερα

«Η Άνοιξη» της Ευγενίας Φακίνου κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Κέδρος

Οι εκδόσεις Κέδρος καλωσορίζουν την Άνοιξη με ένα υπέροχο βιβλίο της Ευγενίας Φακίνου.  Στα βιβλία της σειράς «Οι 4 εποχές» με πολύχρωμη εικονογράφηση και ελάχιστο κείμενο παρουσιάζεται κάθε εποχή με τα χαρακτηριστικά της γνωρίσματα. Εγώ επέλεξα την άνοιξη με τα λουλούδια και τα πουλιά της, εσείς μπορείτε ...

Διαβάστε περισσότερα

Το μυθιστόρημα της Έλενα Φεράντε έγινε σειρά του Netflix

Το Netflix και η Fandango στην Ιταλία θα συνεργαστούν για την παραγωγή σειράς βασισμένης στο «The Lying Life of Adults» του πιο πρόσφατου μυθιστορήματος της Έλενα Φεράντε.   Το βιβλίο, το οποίο έγινε αμέσως μπεστ σέλερ στην Ιταλία μετά την κυκλοφορία του τον Νοέμβριο του 2019, θα ...

Διαβάστε περισσότερα

«Ο Πυροβάτης των Αστεριών» του Θοδωρή Κούκια

Aπό τις εκδόσεις Κέρδρος κυκλοφορεί το βραβευμένο βιβλίο " Ο Πυροβάτης των Αστεριών". Πρόκειται για ένα μοναδικό και συνάμα διαφορετικό ταξίδι ενός έφηβου πρωταγωνιστή προς την ενηλικίωση του. Το βιβλίο του Θοδωρή Κούκια θίγει το πολύ σημαντικό θέμα της διαφορετικότητας. Η ιδέα είναι ξεχωριστή, με απλή ...

Διαβάστε περισσότερα

Μνήμες εδεσματολογίου της Σοφίας Κλειούση κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Δωδώνη

 Στις Μνήμες Εδεσματολογίου απεικονίζεται μια εποχή μεταβατική κατά την οποία η κοινωνία μετασχηματίζεται και εισέρχεται στο στάδιο του καταναλωτισμού και του νεοπλουτισμού. Διαγράφονται στάσεις, ήθη και ανθρώπινες συμπεριφορές από τα νοσταλγικά χρόνια της αθωότητας μέχρι την πρόσφατη κρίση, οικονομική και αξιακή. Οι ιστορίες στις Μνήμες Εδεσματολογίου ...

Διαβάστε περισσότερα

Για παιδιά και εφήβους: Διαβάζουμε «Ο Φιλάργυρος και O Κατά Φαντασίαν Ασθενής» του Μολιέρου

Στη σειρά ΘΕΑΤΡΟ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΥΣ των Εκδόσεων Δωδώνη προστίθεται ένας ακόμη τίτλος που αφορά τη διασκευή δύο θεατρικών έργων του Μολιέρου. Η διασκευή των θεατρικών έργων του Μολιέρου Ο Φιλάργυρος και Ο Κατά Φαντασίαν Ασθενής ανήκει στη συγγραφέα Αντωνία Θεοχαρίδου η οποία αναφέρει «τα δύο ...

Διαβάστε περισσότερα

«Στρατιωτική Ιστορία» Τεύχος 272 -Κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Γκοβόστη

ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ Mε το τεύχος Απριλίου της Στρατιωτικής Ιστορίας ολοκληρώνεται ένα τετράμηνο ζωής του περιοδικού κάτω από τη νέα εκδοτική στέγη των Εκδόσεων Γκοβόστη. Ένα τετράμηνο προσαρμογής στα νέα δεδομένα τόσο για την ομάδα σύνταξης όσο και των συνεργατών αυτής. Η εμπιστοσύνη των αναγνωστών για το ...

Διαβάστε περισσότερα

Μένουμε σπίτι και διαβάζουμε δύο νέα βιβλία της σειράς «ΑΝΑΤΟΛΗ» από τις εκδόσεις Γκοβόστη

Οι ιστορικές εκδόσεις Γκοβόστη επιμένουν να κοιτούν ανατολικά και μας προσφέρουν δυο νέα αριστουργήματα σε ακριβή ανατύπωση της σειράς «Ανατολή» που κυκλοφόρησε πριν από περίπου 100 χρόνια! Πρόκειται για διαμάντια με τεράστια λογοτεχνική ή φιλοσοφική και κοινωνιολογική αξία, πολλά από τα οποία έχουν εξαντληθεί ακόμα και ...

Διαβάστε περισσότερα

«Λίντμπεργκ - Η περιπετειώδης ιστορία ενός ιπτάμενου ποντικού» του Τορμπέν Κούλμαν από τις εκδόσεις Ψυχογιός

Μετά τον υπέροχο "Άρμστρονγκ και το περιπετειώδες ταξίδι ενός ποντικού στο φεγγάρι" και αλλά τον " Έντισον και το μυστήριο του χαμένου ποντικοθησαυρο" ο συγγραφέας επιστρέφει με νέο βιβλίο και ανεβάζει τους φανατικούς αναγνώστες του στους αιθέρες.  Αυτή τη φορά ο Τορμπέν Κούλμαν μας παρουσιάζει ...

Διαβάστε περισσότερα

Μένουμε σπίτι και διαβάζουμε «Το Τελευταίο Πέταγμα του Φλαμίνγκο», του Mia Couto από τις εκδόσεις Gutenberg

 «Το Τελευταίο Πέταγμα του Φλαμίνγκο», του Mia Couto μόλις κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Gutenberg.  «Οι Ευρωπαίοι περπατούν λες και ζητούν συγγνώμη απ᾿ τον κόσμο για την ενόχληση. Πατούν στη γη λεπτεπίλεπτα αλλά, όλως παραδόξως, παράγουν πολύ θόρυβο». Ένα μυθιστόρημα ενδιαφέρον , αληθινό, εξωτικό, αισθησιακό, πνευματώδες, πολιτικό έργο ...

Διαβάστε περισσότερα

«Ταξιδεύοντας σε ξένη γη» του David Park από τις εκδόσεις Gutenberg

 «Ένα μυθιστόρημα που ξεχειλίζει από μεγάλα συναισθήματα» (Daily Mail), που μιλά για την αγάπη, την απώλεια, τη μνήμη, την ενοχή και την εξιλέωση, για τη σχέση πατέρα και γιου, για μυστικά που χωρίζουν και για δεσμούς που παραμένουν άρρηκτοι. Δεν είναι τυχαίο ότι αυτό το υπέροχο ...

Διαβάστε περισσότερα

Γιατί ο «Κόμης Μοντεχρίστος» είναι το καλύτερο βιβλίο για να διαβάσει κανείς αν βρίσκεται σε απομόνωση;

Ο «Κόμης Μοντεχρίστος» από τις εκδόσεις Gutenberg (Α' & Β’ τόμος) είναι το καλύτερο βιβλίο για να διαβάσει κανείς αν βρίσκεται σε απομόνωση σύμφωνα με άρθρο που αναρτήθηκε στη σελίδα του βιβλιοπωλείου της λογοτεχνικής επιθεώρησης «London Review of Books». Γιατί; -Είναι πολύ μεγάλο. -Είναι πολύ εύκολο να διαβαστεί, ...

Διαβάστε περισσότερα

Πασχαλινές προτάσεις: «Το αυγό που μισούσε το κόκκινο χρώμα» της Χρυσάνθης Καραϊσκου από τις εκδόσεις Διάπλαση

Μια υπέροχη ιστορία για το Πάσχα και τις παραδόσεις του που κάθε χρόνο γίνεται BEST SELLER. Το ίδιο φυσικά και φέτος που εξαιτίας της πανδημίας τα βιβλιοπωλεία είναι κλειστά. Πρωταγωνιστής είναι ένα γκρινιάρικο αυγό που προτιμούσε να γίνει ομελέτα παρά να βαφτεί κόκκινο. Ένα αυγό που πίστευε ...

Διαβάστε περισσότερα

ΤΑΣΩ -Του Κωνσταντίνου Χατζοπούλου (μέρος Β)

Ο Νικολούλας γύρισε μ' ένα τρανό καρπούζι, η Τάσω έστρωσε χάμω δίπλα στο πηγάδι και καθίσαμε να φάμε. Το παγούρι του Νικολούλα με το ρακί κι ο δροσερός αέρας μού ανοίξανε την όρεξη για το φαγί. Κι ο Νικολούλας έτρωγε κι αυτός κι άρχισε να ...

Διαβάστε περισσότερα

ΤΑΣΩ -Του Κωνσταντίνου Χατζοπούλου (μέρος Α)

Σε μια βουνίσια λαγκαδιά είχαμε μαζευτεί ένα καλοκαίρι μια μικρή συντροφιά. Ήταν εκεί κάποια λουτρά κι ένας φίλος μου, που ήρθε να γιατρέψει τους ρεματισμούς του, μ' έσυρε και με μαζί του. Όξω από τους χωριάτες, που είχανε στήσει στην πλαγιά τις πρόχειρες καλύβες τους ...

Διαβάστε περισσότερα