Η Χλόη Βερίτη μιλάει στο Timelink για τις «Νομικές Περιπέτειες» του Τζον Π. Γουίν που κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Δωδώνη

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
29 Ιουλίου 2019 11:41:00

Από τις εκδόσεις Δωδώνη, στη σειρά Ραδιοφωνικό θέατρο, κυκλοφορεί το βιβλίο του Τζον Π. Γουίν «Νομικές Περιπέτειες» σε μετάφραση Αλέξανδρου Παΐκου και στη γλωσσική επιμέλεια η Χλόη Βερίτη.

Λίγα λόγια για τις Νομικές Περιπέτειες:

Οι ΝΟΜΙΚΕΣ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ περιέχουν δεκατέσσερα ραδιοφωνικά θεατρικά, δεκατέσσερις διαφορετικές δραματοποιημένες φανταστικές νομικές υποθέσεις, γραμμένες από τον Τζον Π. Γουίν με αρχικό τίτλο « Η ετυμηγορία σας». Κοινή αρχή που προκύπτει από κάθε μία από αυτές τις ιστορίες είναι ότι η δικαιοσύνη βασίζεται στα γεγονότα και μόνον αυτά. Καθώς μάλιστα η κοινή αντίληψη περί δικαίου αναπόφευκτα επηρεάζεται από συναισθήματα, διερευνάται και το ερώτημα «Είναι Νόμος και Δικαιοσύνη το ίδιο πράγμα;».

Η μετάφραση των υποθέσεων έγινε από τον Αλέξανδρο Παΐκο, έγκριτο δικηγόρο, και τα επεισόδια μεταδόθηκαν από το ραδιόφωνο του ΡΙΚ το 1976 με τον τίτλο «Αστυνομικές Περιπέτειες».

Το Timelink εξασφάλισε συνέντευξη με τη Χλόη Βερίτη και σας την παρουσιάζει:

-Πώς θα χαρακτηρίζατε τις ιστορίες στις Νομικές Περιπέτειες;

Ενδιαφέρουσες. Οι περισσότερες από τις ιστορίες θα μπορούσαν να συμβούν στον καθένα μας. Αφορούν κάποια νομικά θέματα που εμφανίζονται συχνά πυκνά στη ζωή μας, όπως για παράδειγμα κληρονομικά θέματα ή θέματα που σχετίζονται με την ασφαλιστική μας κάλυψη, με εταιρείες ή με τράπεζες. Συμβαίνουν καθημερινά τέτοιες περιπέτειες. Ακόμα και ο τρόπος με τον οποίο επιλέγουμε να χειριστούμε κάποιο περιστατικό, πιθανόν να μας εμπλέξει σε νομικούς μπελάδες. Σίγουρα πρόκειται για μικρά θεατρικά έργα που θα μας οδηγήσουν σε προβληματισμό.

-Γιατί αποφασίσατε τώρα να επιμεληθείτε και να εκδώσετε τη μετάφραση αυτών των θεατρικών κειμένων από τον πατέρα σας;

Θεώρησα ότι πρόκειται μια αξιόλογη δουλειά που δεν έπρεπε να χαθεί. Από την άλλη τα κείμενα αυτά συνδυάζουν δυο από τις μεγαλύτερές μου αγάπες: το θέατρο και τη νομική. Η απόφαση είναι παλιά. Απλώς η διαδικασία προς έκδοση του βιβλίου υπήρξε από μόνη της μια δαιδαλώδης και χρονοβόρα νομική περιπέτεια, καθώς είχα να αντιμετωπίσω θέματα δικαιωμάτων που περιλάμβαναν τις συμβάσεις μεταξύ του βρετανικού κολοσσού του BBC και του κρατικού καναλιού της Κύπρου, του ΡΙΚ. Όφειλα λοιπόν να διανύσω μια δύσκολη νομική διαδρομή, αν ήθελα να εκδοθεί το βιβλίο αυτό εις μνήμην του αείμνηστου πατέρα μου, του Αλέξανδρου Παΐκου, δικηγόρου, barrister-at-law της νομικής σχολής Middle Temple Inn Λονδίνου. Άλλωστε αν ήταν μαζί μας είμαι σίγουρη ότι αυτό θα ήθελε να κάνω: να οπλιστώ με την επιμονή που ανάμεσα σε άλλα μου κληροδότησε, για να πετύχω τον στόχο μου, αγνοώντας τις απογοητεύσεις της πορείας. Με την ευκαιρία θα ήθελα να ευχαριστήσω και πάλι τη νομική υπηρεσία του BBC και την αντίστοιχη του ΡΙΚ που αντιλήφθηκαν τη σημασία της δουλειάς αυτής και με διευκόλυναν. Εγκάρδιες ευχαριστίες απευθύνω επίσης και στον Εκδοτικό Οίκο Δωδώνη για την τόσο φροντισμένη έκδοση.

-Ποιες είναι οι μνήμες που σας γεννιούνται από το έργο του πατέρα σας;

Πολλές και νοσταλγικές. Μνήμες και εικόνες από μια άλλη εποχή όπου οι ρόλοι στην οικογένεια ήταν ξεκάθαροι αλλά ίσοι, και πυξίδα μας ήταν αρχές και αξίες. Η αγάπη για τη γνώση, ο σεβασμός για τον εαυτό μας και για τους άλλους, η ελευθερία λόγου ήταν μερικά μόνο από τα μαθήματα ζωής που πρόσφεραν απλόχερα οι γονείς μου σε μένα και στον αδελφό μου με ποικίλους τρόπους. Θυμάμαι τα απογεύματα του καλοκαιριού μια έφηβη να συζητά με τον πατέρα της κάτω από το γιασεμί του ανθισμένου κήπου. Τον χειμώνα κουβεντιάζαμε κοντά στο τζάκι. Είναι το ίδιο που πυροδοτεί μέχρι σήμερα συζητήσεις και προβληματισμούς στον Θεατρικό μας Πολυχώρο «Εστία» στη Λευκωσία. Μελετούσαμε μαζί αγγλική λογοτεχνία, θεατρικά κείμενα περισσότερο.Παλεύαμε με τα νοήματα, με τους χαρακτήρες, με την αγγλική και την ελληνική γλώσσα. Παρέα μας ο Ντίκενς, ο Μπέρναρντ Σω, ο Έντγκαρ Άλαν Πόε, ο Σάλιντζερ… Κάπως έτσι γνώρισα τον Βασιλιά Ληρ, την Τιτάνια, τον Σάιλοκ… Αγαπούσε πολύ το θέατρο, τη λογοτεχνία, τον κινηματογράφο, την ιστορία, τις γλώσσες, την ετυμολογία των λέξεων. Τα αγαπούσε με το ίδιο πάθος που τα αγαπούσε και η μητέρα μου, Μαρούλα Τζούβα-Παΐκου, εκπαιδευτικός και συγγραφέας. Έτσι το πατρικό μας, η σημερινή «Εστία» δηλαδή, συχνά φιλοξενούσε ανθρώπους των γραμμάτων και των τεχνών αλλά και της πολιτικής σκηνής. Θυμάμαι κάποια μέρα που κατάφερα να τον πείσω να με πάρει μαζί του στο δικαστήριο. Ήθελα πολύ να τον ακούσω να αγορεύει. Μαγεύτηκα… Στα νεανικά μου μάτια φάνταζε πολύ επιβλητικός, πολύ σπουδαίος. Και ήταν… είναι. Θυμάμαι την επιμονή του να φοιτήσω στη Νομική. Πράγματι έδωσα εξετάσεις και πέρασα με επιτυχία. Ήταν πολύ χαρούμενος. Με κέρδισε όμως η φιλολογία. Πιστεύω ότι τόσο εκείνος, όσο και η μητέρα μου, έβαλαν το λιθαράκι τους, ο καθένας με το δικό του ιδιαίτερο τρόπο, έτσι ώστε να αγαπήσω τις τέχνες και τα γράμματα περισσότερο από τη μαχόμενη δικηγορία.

Γενικώς… μάχομαι πάντα.

Έγινα μάχιμη εκπαιδευτικός τελικά. Μέχρι σήμερα διερωτώμαι αν ήταν η καλύτερη προσωπική μου επιλογή.

-Όλες οι νομικές περιπέτειες έχουν κάτι να μας διδάξουν. Εσείς ποια ξεχωρίζετε;

Όλες οι νομικές περιπέτειες είναι αξιόλογες και πρωτότυπες. Δεν θα μπορούσα να ξεχωρίσω κάποια από αυτές. Αν υπάρχει κάποιο κοινό διδακτικό στοιχείο στο βιβλίο αυτό μάλλον είναι πως, όταν μιλάμε για νομικές παραμέτρους, θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι στα μάτια του νόμου είμαστε ασυγχώρητοι αν δεν έχουμε, έστω στοιχειώδεις, νομικές γνώσεις. Κι αυτό γιατί μια βασική νομική αρχή είναι πως «η άγνοια του νόμου δεν επιτρέπεται». Με άλλα λόγια σε κανένα δικαστήριο δεν μπορείς να επικαλεστείς ότι δεν γνώριζες τον νόμο. Η άγνοια του νόμου είναι αδικαιολόγητη και δεν απαλλάσσει κανέναν από την προβλεπόμενη ποινή. Με αυτή την έννοια λοιπόν τα νομικά ερωτήματα που τίθενται διαθέτουν προστιθέμενη αξία. Είναι διαχρονικά αλλά και χρήσιμα. Ο καθένας μας θα πρέπει να είναι ενημερωμένος για τη νομοθεσία.

-Πόσο σύγχρονες θεωρείτε ότι είναι οι νομικές περιπέτειες;

Υπάρχει ένα στοιχείο ρετρό, θα έλεγα, ναι. Κάποιες ιστορίες είναι «παλαιάς κοπής», αν και όχι όλες. Αυτό ακριβώς όμως είναι που τους προσδίδει τη μαγεία τους. Είναι σπιρτόζικα θεατρικά, με φαντασία και γρήγορη πλοκή, ωραία στημένα και έτσι βοηθούν να μπεις στο νόημα άμεσα. Αυτό αποτελεί ένα σύγχρονο στοιχείο που ταιριάζει απόλυτα στους ρυθμούς της εποχής μας ενώ ταυτόχρονα απευθύνεται στο ευρύ κοινό. Ας μη ξεχνάμε την τριπλή τους ιδιότητα. Απευθύνονται σε αναγνώστες, σε ακροατές αλλά και σε θεατές που ενδιαφέρονται για τον νόμο χωρίς να είναι απαραίτητα νομικοί.

-Κατά τη διάρκεια της επιμέλειας προέκυψε ότι η σύγχρονη νομική ματιά διαφέρει κατά πολύ από παλαιότερες προσεγγίσεις;

Σε γενικές γραμμές δεν έχουν αλλάξει πολλά, τουλάχιστον σε σχέση με τις ιστορίες που συμπεριλαμβάνονται εδώ, καθώς υπάρχουν και πολλές άλλες καταγραμμένες ιστορίες που δεν συμπεριλαμβάνονται στην παρούσα έκδοση. Με ελάχιστες εξαιρέσεις, όπως στην ιστορία «Ένας απρόσκλητος επισκέπτης» όπου ο δικαστής εντοπίζει κενό στη νομοθεσία περί οικογενειακού ασύλου, το οποίο όμως έχει καλυφθεί σήμερα, ισχύει ό,τι και παλαιότερα.

-Είναι Νόμος και Δικαιοσύνη το ίδιο πράγμα;

Στο βιβλίο αναφέρεται η υπόθεση της Έντιθ Τόμσον, μια πολύκροτη υπόθεση κακοδικίας της αρχής του 20ου αιώνα. Τα άδικα ουκ ευλογούνται, αλλά είναι αλήθεια πως ο νόμος μπορεί να γίνει άδικος. Αν και όλοι έχουμε το δικαίωμα μιας δίκαιας δίκης, κάποιες φορές εκδίδονται λανθασμένες ή άδικες αποφάσεις. Δυστυχώς η δικαιοσύνη δεν αποδίδεται πάντα σε όλες τις περιπτώσεις με αποτέλεσμα να παραβιάζονται θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα. Στις μέρες μας παρατηρείται έντονη αμφισβήτηση της ανεξαρτησίας του θεσμού της δικαιοσύνης. Δεν υπάρχει όμως άλλη επιλογή παρεκτός από την ενεργό υπεράσπιση των πανανθρώπινων αξιών και της δικαιοσύνης. Αλλιώς κινδυνεύουμε να κρίνουμε δια βοής στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και να αθωώνουμε ενόχους ή να καταδικάζουμε αθώους από τον καναπέ μας, διαμορφώνοντας ένα παραμορφωμένο περί δικαίου αίσθημα που μόνη του βάση είναι ποιος «ακολουθεί» ποιον. Δεν υπάρχει άλλος δρόμος παρά η υπεράσπιση όχι του γράμματος αλλά του πνεύματος του νόμου. Αν πραγματικά θέλουμε να δούμε έναν καλύτερο κόσμο, είμαστε υποχρεωμένοι να υπερασπιστούμε τη δικαιοσύνη και τους εκπροσώπους της.

Μετάφραση: Παΐκος Αλέξανδρος

Επιμέλεια: Βερίτη Χλόη

Επιμέλεια σειράς: Μαγκλάρα Κλεονίκη

Σχεδιασμός Εξωφύλλου: Μιχαηλάρη Αριάδνη

https://www.dodonipublications.gr/product/12699/nomikes-peripeteies.html

Διαβάστε την πρώτη ιστορία με τίτλο (Παραλία. Ακούγονται χαρούμενες παιδικές φωνές.)

ΚΥΡΙΑ ΠΑΡΙ: Και να σου λένε μερικοί ότι δεν έχουμε καλό κλίμα, Λάινο, αγάπη μου. Ορίστε! Η Μαίρη γράφει πως οι βροχές στην Ισπανία ήταν καταρρακτώδεις! Ενώ εμείς εδώ στην Αγγλία έχουμε θερμοκρασία πάνω από εικοσιεπτά βαθμούς. Μα είναι απίστευτο!

ΚΥΡΙΟΣ ΠΑΡΙ: Πάντως, δεν πρόκειται να επιστρέψουμε στον αιώνα των πάγων, καθώς λέει. Δεν υπάρχει τέτοια περίπτωση. Διάβαζα σήμερα ένα άρθρο κάποιου καθηγητή πανεπιστημίου για τον καιρό…

ΔΡ ΚΟΟΥΛΜΑΝ: Γεια σας, κύριε Πάρι.

ΚΥΡΙΟΣ ΠΑΡΙ: Ω! Καλημέρα σας, γιατρέ!

ΚΥΡΙΑ ΠΑΡΙ: Ω! Χαίρετε, γιατρέ! Πώς και είστε μόνος;

ΔΡ ΚΟΟΥΛΜΑΝ: Η σύζυγος ακόμα δεν αποφάσισε ποιες καρτ ποστάλ θ’ αγοράσει. Αυτό συμβαίνει πάντα.

ΚΥΡΙΟΣ ΠΑΡΙ: Ελάτε, γιατρέ. Καθίστε μαζί μας.

ΔΡ ΚΟΟΥΛΜΑΝ: Ευχαριστώ. Μα, πού είναι ο γιος σας;

ΚΥΡΙΟΣ ΠΑΡΙ: Ο Ντέιβιντ; Α! Ο καζανόβας μας είναι και πάλι ερωτευμένος!

ΚΥΡΙΑ ΠΑΡΙ: Χα χα χα! Ε, όχι δα κι ερωτευμένος από τα τέσσερά του χρόνια!

ΔΡ ΚΟΟΥΛΜΑΝ: Και ποιο είναι το τυχερό κορίτσι;

ΚΥΡΙΑ ΠΑΡΙ: Ένα συνομήλικό του κοριτσάκι. Πάντως, η αλήθεια είναι πως ο γιος μου παρουσιάζει όλα τα συμπτώματα μεγάλου έρωτα. Πρώτα της έδωσε το παγωτό του και τώρα της χτίζει κάστρο στην άμμο.

ΔΡ ΚΟΟΥΛΜΑΝ: Αν θέλεις να πετύχεις στη ζωή, πρέπει ν’ αρχίσεις από νεαρή ηλικία. Α! Να κι η γυναίκα μου! Καλώς την Τζέιν! Αγόρασες τις καρτ ποστάλ που ήθελες;

ΚΥΡΙΑ ΚΟΟΥΛΜΑΝ: Δεν μου άρεσαν. Θα ψάξω και στο άλλο κατάστημα που είναι στην προκυμαία.

ΚΥΡΙΑ ΠΑΡΙ: Καλημέρα, Τζέιν! Έλα, κάθισε να σου πω τα νεότερα για τον Ντέιβιντ. Είναι ερωτευμένος βλέπεις.

ΚΥΡΙΑ ΚΟΟΥΛΜΑΝ: Ερωτευμένος; Κιόλας;

ΔΡ ΚΟΟΥΛΜΑΝ: Και μάλιστα δουλεύει πολύ σκληρά για να κερδίσει την αγάπη της.

ΚΥΡΙΑ ΚΟΟΥΛΜΑΝ: Δεν νομίζω τα πράγματα να είναι όπως τα λες. Μόλις τον είδα. Αυτός καθόταν σαν πασάς σ’ ένα στρώμα θαλάσσης κι εκείνη τον έσπρωχνε.

ΚΥΡΙΟΣ ΠΑΡΙ: Μα του είπα χίλιες φορές να μην μπαίνει στη θάλασσα μόνος!

ΚΥΡΙΑ ΚΟΟΥΛΜΑΝ: Πάντως φαινόντουσαν τρισευτυχισμένοι οι δυο τους. Σαν βασιλιάς έμοιαζε ο Ντέιβιντ.

ΚΥΡΙΟΣ ΠΑΡΙ: Τον βλέπεις πουθενά;

ΚΥΡΙΑ ΠΑΡΙ: Όχι! Όχι! Δεν τον βλέπω πουθενά. Εσύ; Τον βλέπεις;

ΚΥΡΙΟΣ ΠΑΡΙ: Ω, Θεέ μου! Να! Να τος! Τον βλέπω! Είναι εκεί κάτω στους βράχους. Εκεί που είναι ο κυματοθραύστης.

ΚΥΡΙΑ ΠΑΡΙ: Λάινο! Λάινο! Κοίτα! Τον παρασύρουν τα κύματα!

ΚΥΡΙΟΣ ΠΑΡΙ: Ω, Θεέ μου!

ΚΥΡΙΑ ΚΟΟΥΛΜΑΝ: Τι πας να κάνεις;

ΚΥΡΙΟΣ ΠΑΡΙ: Πάω να σώσω το παιδί μου! Φωνάξτε γρήγορα τον ναυαγοσώστη!

ΔΡ ΚΟΟΥΛΜΑΝ: Περίμενε! Έρχομαι κι εγώ!

ΜΟΥΣΙΚΗ Ας ακούσουμε τώρα την έγκυρη νομική γνώμη του Δικαστού Λέον.

ΔΙΚΑΣΤΗΣ: Ο Μέγας Δικηγόρος και Φιλόσοφος Σερ Φράνσις Μπέικον έγραψε ότι η ανάγκη μπορεί να αποτελέσει υπεράσπιση σε περίπτωση κατηγορίας για φόνο. Έφερε ως παράδειγμα μια υπόθεση όπου δύο άντρες βρίσκονταν πάνω σε μία σχεδία η οποία χωρούσε μόνο ένα πρόσωπο. Υποστήριξε με έμφαση ότι, αν, για να σώσει τη ζωή του, ο ένας έσπρωχνε τον άλλον στη θάλασσα, δεν θα ήταν ένοχος δολοφονίας. Αυτή, όμως, η ερμηνεία του νόμου δεν επιδοκιμάστηκε σε μεταγενέστερη υπόθεση το 1884. Πάντως, προσωπικά, δεν νομίζω ότι οι ένορκοι ή ο Δικαστής θα αποφαίνονταν ότι ο Πάρι ήταν ένοχος είτε δολοφονίας είτε ανθρωποκτονίας. Ήταν υποχρεωμένος να πάρει μια απόφαση στη στιγμή και πιστεύω ότι έντιμα θεώρησε ότι, αν ο δρ Κόουλμαν εξακολουθούσε να στηρίζεται στην άκρη του στρώματος θαλάσσης, ο γιος του Ντέιβιντ θα πνιγόταν. Αν και, κατά τη γνώμη μου, δεν υπάρχει διάκριση στα μάτια του νόμου μεταξύ της δολοφονίας ενός άλλου ανθρώπου με σκοπό να σώσεις τον εαυτό σου και της δολοφονίας κάποιου με σκοπό να σώσεις τη ζωή ενός στενού συγγενούς, στην προκειμένη περίπτωση δεν μπορώ να διανοηθώ πως θα θεωρηθεί ότι ο Πάρι φέρει ποινική ευθύνη για τον θάνατο του δρα Κόουλμαν.

Ασφαλώς, ουδέποτε είχε πρόθεση να τον σκοτώσει κι έτσι η κατηγορία για φόνο δεν ευσταθεί. Για να μπορέσει η κατηγορούσα αρχή να τον καταδικάσει για ανθρωποκτονία, θα είναι υποχρεωμένη να αποδείξει ότι ο Πάρι αγνόησε επικινδύνως τη ζωή του δρα Κόουλμαν. Τα γεγονότα, όμως, τα έχετε ακούσει. Ο Πάρι ήταν υποχρεωμένος να κάνει μια αιφνίδια επιλογή κάτω από πολύ δύσκολες συνθήκες. Δεν νομίζω ότι επέδειξε επικίνδυνη ενέργεια με κανένα τρόπο, έστω κι αν έσπρωξε το χέρι του γιατρού απ’ το στρώμα θαλάσσης. Αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι ο δρ Κόουλμαν θα πνιγόταν. Για να μπορέσει να πετύχει την καταδίκη του Πάρι, η κυρία Κόουλμαν είναι υποχρεωμένη να αποδείξει ότι ο Πάρι ενήργησε με αμέλεια, με άλλα λόγια ότι έκανε μία πράξη που ο μέσος λογικός άνθρωπος δεν θα έκανε. Δεν πιστεύω ότι θα μπορούσε να πείσει είτε τους ενόρκους είτε το Δικαστήριο ότι πράγματι ο Πάρι ενήργησε αμελώς.

Όσον αφορά τον ναυαγοσώστη, αυτός επέδειξε αμέλεια. Προσλήφθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο για να προσέχει τους λουόμενους. Δεν έχει καμιά απολύτως σημασία το γεγονός ότι υπάρχει Συνταγματική Διάταξη η οποία επιβάλλει ή δεν επιβάλλει το συγκεκριμένο καθήκον στο Δημοτικό Συμβούλιο. Το Συμβούλιο τον προσέλαβε, για να προσέχει τους λουόμενους στην παραλία κι εκείνος δεν εκτέλεσε κανονικά το καθήκον αυτό. Αν ήθελε να πάει στον οδοντίατρο για εξέταση, τότε το Συμβούλιο ήταν υποχρεωμένο να βεβαιωθεί ότι πραγματικά υπήρχε αρμόδιος ναυαγοσώστης στη θέση του για να προσφέρει τις υπηρεσίες του. Είναι φανερό ότι είναι ένοχος αμέλειας. Συμπερασματικά, δεν νομίζω ότι η κυρία Κόουλμαν θα δυσκολευτεί να πετύχει σημαντικές αποζημιώσεις από το Δημοτικό Συμβούλιο.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Εντιμότατε κύριε Σέσιλ, σας ευχαριστώ. Κυρίες και κύριοι, ακούσατε το έργο «Η Διάσωση».

ΝΟΜΙΚΟ ΣΧΟΛΙΟ:

Αρχίζοντας από την πρώτη ερώτηση του Προέδρου, δηλαδή κατά πόσον ο κ. Πάρι είναι υπεύθυνος για τον θάνατο του δρα Κόουλμαν, υπάρχει οπωσδήποτε ευθύνη για ανθρωποκτονία. Δεν πιστεύω ότι τίθεται ζήτημα για ανθρωποκτονία εκ προμελέτης, καθώς οι σχέσεις του θανόντος με τον θύτη ήταν καλές. Εξάλλου υπάρχει και το εξής μεγάλο ζήτημα: εάν ο κ. Πάρι επέτρεπε στον δρα Κόουλμαν να στηριχτεί στο στρώμα θαλάσσης τότε, το πιο πιθανόν θα ήταν να πνιγούν όλοι τους. Οπότε, σύμφωνα με τον παραπάνω συλλογισμό, θεωρώ ότι ο κ. Πάρι θα κατηγορηθεί για ανθρωποκτονία με βάση το Άρθρο 205 του Περί Ποινικού Κώδικα Νόμου.Το γεγονός ότι η πράξη του κ. Πάρι έγινε για να προστατεύσει τον ίδιο, αλλά κυρίως το ανήλικο τέκνο του, είναι μία πολύ σοβαρή παράμετρος η οποία θα εξεταστεί. Το δικαστήριο θα εξετάσει αν και κατά πόσον θα καταδικαστεί ο κ. Πάρι ή αν θα αθωωθεί λόγω έκτακτης ανάγκης που προέκυψε τη δεδομένη στιγμή. Σε κάθε περίπτωση, το γεγονός ότι προστάτευσε το ανήλικο τέκνο του και τον εαυτό του, αποτελεί μια πολύ καλή βάση υπεράσπισης κι έναν πολύ καλό μετριαστικό παράγοντα της ποινής.

Αναφορικά με το δεύτερο ερώτημα του Προέδρου, δεν θεωρώ ότι μπορεί η κ. Κόουλμαν να αξιώσει οποιεσδήποτε αποζημιώσεις εναντίον του κ. Πάρι καθότι, ναι μεν ο κ. Κόουλμαν επιτέθηκε (Αρ. 26 Περί Αστικών Αδικημάτων Νόμος) εναντίον του κ. Πάρι και ως εκ τούτου θα μπορούσε να ζητήσει αποζημιώσεις, αλλά τίθεται και το ζήτημα της ειδικής υπεράσπισης (Αρ. 27, (α) Περί Αστικών Αδικημάτων Νόμος). Εάν ο εναγόμενος δρα για προστασία άλλου, αυτό αποτελεί ειδική υπεράσπιση.

Σε σχέση με το τρίτο ερώτημα του Προέδρου, οπωσδήποτε μπορεί η κ. Κόουλμαν να αξιώσει αποζημιώσεις εναντίον του ναυαγοσώστη και κυρίως εναντίον του Δημοτικού Συμβουλίου (εκ προστήσεως ευθύνης) λόγω παράβασης της υποχρέωσης του Συμβουλίου να παρέχει την απαραίτητη ασφάλεια στους λουόμενους.

Λίγα λόγια για τον συγγραφέα:

Για τον συγγραφέα, Τζον Π. Γουίν, πολύ λίγα είναι γνωστά. Το πραγματικό του όνομα ήταν Hans Wolfgang Priwin και ήταν Γερμανο-Εβραίος. Στη Γερμανία εργάστηκε ως δημοσιογράφος τόσο στο Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων όσο και σε γερμανικές εφημερίδες. Προφανώς η εβραϊκή του καταγωγή δεν του επέτρεψε να συνεχίσει την καριέρα του στη Γερμανία και έτσι άλλαξε το όνομά του και πήγε στο Λονδίνο όπου προσλήφθηκε στο BBC ως ραδιοφωνικός παραγωγός. Από το 1937 μέχρι το 1940 έγραφε για το Βρετανικό Ραδιοφωνικό Ίδρυμα την πολύ πετυχημένη και δημοφιλέστατη ραδιοφωνική αστυνομική σειρά «Ντετέκτιβ Χόρνλι». Το 1947 πήρε την αγγλική υπηκοότητα και το 1953 παντρεύτηκε τη συνάδελφό του, Τζόαν Κλαρκ με την οποία απόκτησαν μια κόρη. Ακολούθησαν και άλλες πολλές επιτυχίες στα ραδιοφωνικά κουίζ γενικών γνώσεων τα οποία έγραφε ο ίδιος.Η σειρά «Η Ετυμηγορία σας» ήταν η τελευταία του δουλειά. Ο Τζον Π. Γουίν πέθανε το 1978 στην Ιρλανδία.

Eκδόσεις Δωδώνη

Συνέντευξη:Γεωργία Χάρδα

georgiacharda@gmail.com

 

0 σχόλια

Τα στοιχεία σας είναι ασφαλή! Το email σας δεν δημοσιεύεται...
Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικά.

Kείμενα για τη λογοτεχνία: «Χώροι μιας ουτοπίας, τόποι μιας πραγματικότητας» του Κωνσταντίνου Μπόμπα-Μόλις κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Γκοβόστη

Ένα βασικό θέμα που πραγματεύονται τα μελετήματα αυτού του βιβλίου αφορά στις διαδικασίες με τις οποίες η λογοτεχνία έχει τη δυνατότητα να μεταμορφώσει ένα χώρο σε τόπο. Είναι ίσως προφανές ότι η λογοτεχνική γραφή εξ ορισμού αποτελεί μια διαρκή προσπάθεια κατοίκησης του χώρου, αναγκαία συνθήκη ...

Διαβάστε περισσότερα

«Ο μύθος της ελεύθερης βούλησης της πλειοψηφίας» του Γιώργου Ρούση- Mόλις κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Γκοβόστη

Από τις εκδόσεις Γκοβόστη κυκλοφορεί το νέο βιβλίο του διανοούμενου και καθηγητή στο Πάντειο Πανεπιστήμιο Γιώργου Ρούση. Στο καινούργιο του βιβλίο επιδιώκει να αποκαλύψει τη μεγάλη απάτη της αστικής κοινοβουλευτικής δημοκρατίας, με βάση την οποία οι άνθρωποι επιλέγουν ελεύθερα εκείνους που τους κυβερνούν , ή με ...

Διαβάστε περισσότερα

Νέο μυθιστόρημα απο τον Μάικλ Πανκ

Ο συγγραφέας του ιστορικού μυθιστορήματος «The Revenant» (Η Επιστροφή) που μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο με πρωταγωνιστή τον Λεονάρντο ΝτιΚάπριο και κέρδισε Όσκαρ, θα εκδώσει νέο έργο μετά από περίπου 20 χρόνια.   Ο εκδοτικός οίκος Henry Holt and Company ανακοίνωσε ότι το νέο μυθιστόρημα του Μάικλ Πανκ «Ridgeline» ...

Διαβάστε περισσότερα

«Η πρώτη εντύπωση»: Το νέο μυθιστόρημα της Τζιν Χανφ Κόρελιτζ

Το νέο μυθιστόρημα της Τζιν Χανφ Κόρελιτζ έχει τίτλο «Η πρώτη εντύπωση» και σίγουρα θα σας συναρπάσει. Mια ψυχοθεραπεύτρια ετοιμάζεται να εκδόσει ένα βιβλίο για το πώς μπορείς να αναγνωρίσεις αν ο σύντροφος που γνώρισες είναι ο κατάλληλος για σένα. Συνειδητοποιεί όμως ότι ο γάμος ...

Διαβάστε περισσότερα

Δυο νέα παιδικά βιβλία για τους μικρούς αναγνώστες από τις εκδόσεις Μίνωας

Από τις εκδόσεις Μίνωας κυκλοφορεί νέο βιβλίο στη σειρά Μυστηρίου του Σερλοκ Χολμς με τίτλο:Σέρλοκ Χολμς: Το γαλάζιο ρουμπίνι. Μια σειρά που έχουν αγαπήσει οι μικροί αναγνώστες αφού τους εξάπτει τη φαντασία και καμία υπόθεση δεν μένει ανεξιχνίαστη… Όλες οι υποθέσεις κρύβουν πολλά παράξενα γεγονότα, απρόοπτα ...

Διαβάστε περισσότερα

«Τα εξαφανισμένα κορίτσια του Παρισιού» της Παμ Τζενόφ μόλις κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Μίνωας

«Τα εξαφανισμένα κορίτσια του Παρισιού» είναι σίγουρα ένα από τα πιο συναρπαστικά βιβλία που αξίζει να διαβάσεις. Δεν είναι τυχαία το νέο Best Seller των New York Times με εξαιρετικές κριτικές. Μανχάταν, 1946 Η Γκρέις Χίλι έχασε τον άντρα της κατά τη διάρκεια του πολέμου και ...

Διαβάστε περισσότερα

"Τιρκουάζ" της Ρένας Ρώσση-Ζαΐρη μόλις κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Ψυχογιός

Από τις εκδόσεις Ψυχογιός κυκλοφόρησε το νέο βιβλίο της Ρένας Ρώσση -Ζαΐρη με τίτλο "Το τιρκουάζ". 'Ενα λαμπερό χρώμα που συμβολίζει την αλήθεια. Και την αγνότητα. Το τιρκουάζ, ένα σκοτεινό χρώμα που βουτάει σε αλήθειες ψυχής. Γιατί η ζωή έχει πάντα δύο όψεις. Γιατί κάθε ιστορία κρύβει ...

Διαβάστε περισσότερα

«Μπαμπάς Κομάντο» του Νιλ Σινκλέρ κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ψυχογιός

Ένα σημαντικό εγχειρίδιο για νέους μπαμπάδες μόλις κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Ψυχογιός! Οι νέοι μπαμπάδες θα βρουν στις σελίδες του βιβλίου ένα ανεκτίμητο εγχειρίδιο εκπαίδευσης για να γίνουν μάχιμοι μπαμπάδες και να θέσουν το στράτευμά τους υπό έλεγχο!  Ακολουθούν οι 20 σημαντικοί κανόνες για νέους μπαμπάδες:  Από την ...

Διαβάστε περισσότερα

"Το δάσος της μνήμης" κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ψυχογιός

 Από τις εκδόσεις Ψυχογιός κυκλοφορεί το βιβλίο του Σαμ Λόιντ “Το δάσος της μνήμης” σε μετάφραση Αύγουστου Κορτώ.Πρόκειται για ένα πολύ δυνατό βιβλίο μυστηρίου που θα σας κρατήσει σε αγωνία μέχρι την τελευταία του σελίδα. Από την παρουσίαση του βιβλίου: Ο Ελάιτζα δε θυμάται πια από πότε ...

Διαβάστε περισσότερα

"Οι τρεις άσοι" της Λένας Μαντά μόλις κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Ψυχογιός

Η αγαπημένη συγγραφέας Λένα Μαντά επιστρέφει με νέο βιβλίο και κρυμμένους τρεις άσους στο μανίκι της. Τρεις άντρες, φίλοι από μικρά παιδιά, και μια επικίνδυνη γυναίκα που μπαίνει ανάμεσά τους για να δοκιμάσει την πίστη του ενός στον άλλον. Έρωτας, αγάπη, δράση, αγωνία και συγκίνηση διαδέχονται το ...

Διαβάστε περισσότερα

Ο ποιητής Στρατής Πασχάλης μιλάει για τα δύο θεατρικά έργα που έγραψε βασισμένος σε κείμενα του Διονυσίου Σολωμού και του Κώστα Καρυωτάκη

Ο Στρατής Πασχάλης συνθέτει δύο θεατρικά έργα, βασισμένος σε κείμενα των δύο κορυφαίων ποιητών, ποιητικά και πεζά, καθώς επίσης σε αποσπάσματα από αλληλογραφία, επίσημα έγγραφα και δημοσιεύματα, και παραδίδει μια στερεή δραματουργία με την προτροπή «να ξαναρχίσει από την αρχή η ιστορία της σκηνικής μαγείας, ...

Διαβάστε περισσότερα

Διαβάζουμε σπουδαία βιβλία:«Ο έφηβος» του Φιόντορ Ντοστογιέβσκη κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Γκοβόστη

O Φιόντορ Ντοστογιέβσκη είναι από τις κορυφαίες μορφές της παγκόσμιας λογοτεχνίας. Η κοινότητα όπου τείνουν οι ήρωες του Nτοστογιέβσκη δεν είναι κοινωνική, αλλά θρησκευτική· δεν αναζητούν την κοινωνία, αλλά την παγκόσμια αδερφοσύνη· αυτή η κατάληξη μέσ’ στα ενδόμυχα βάθη του Eίναι τους, που οδηγεί μετά στη ...

Διαβάστε περισσότερα

ΟΙ 12 ΘΕΟΙ ΝΤΕΤΕΚΤΙΒ: «Ένα ψάρι που το έλεγαν Ορφώ» του Φίλιππου Μανδηλαρά

Ένα βιβλίο για τη διαφορετικότητα που αξίζει να διαβάσουν οι μικροί αναγνώστες από τον βραβευμένο συγγραφέα Φίλιππο Μανδηλαρά! Μέσα από σκηνές δράσης, μπολιασμένες με πηγαίο χιούμορ και σε συνδυασμό με την ιδιαίτερη εικονογράφηση, ξεδιπλώνεται μια ιστορία μεταμόρφωσης, που αναδεικνύει έναν κόσμο χωρίς φόβο, γεμάτο ασφάλεια και ...

Διαβάστε περισσότερα

Mικρά αγόρια με ΜΕΓΑΛΕΣ ΙΔΕΕΣ: Στίβεν Χόκινγκ» και «Μικρά κορίτσια με ΜΕΓΑΛΕΣ ΙΔΕΕΣ»: Ρόζα Παρκς από τις Εκδόσεις Παπαδόπουλος

Η σειρά «Μικρά αγόρια με ΜΕΓΑΛΕΣ ΙΔΕΕΣ» έχει αγαπηθεί ιδιαίτερα από τα παιδιά. Ένα ιδανικό βιβλίο για γονείς και εκπαιδευτικούς που θέλουν να γνωρίσουν τη ζωή και το έργο του μεγάλου επιστήμονα Στίβεν Χόκινγκ, μια μοναδική ιστορία για όσους αγωνίζονται υπερνικώντας τα εμπόδια για να ...

Διαβάστε περισσότερα

«Οι Δαιμονισμένοι» του Φιόντορ Ντοστογιέβσκη κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Γκοβόστη

Από τις ιστορικές εκδόσεις Γκοβόστη κυκλοφορεί το εξαιρετικό βιβλίο του Φίοντορ Ντοστογιέβσκη «Οι Δαιμονισμένοι» σε μετάφραση από τα Pωσικά του Άρη Αλεξάνδρου. Γράφτηκε το 1870 και είναι ένα από τα πιο πολιτικοποιημένα έργα του Ντοστογιέφσκι.Δεν εξερευνά μόνο το βάθος της ανθρώπινης ψυχής, αλλά είναι ταυτόχρονα και μια ...

Διαβάστε περισσότερα

Διαβάζουμε «Αναμνήσεις από το Σπίτι των Πεθαμένων» του Φιόντορ Ντοστογιέφσκη που κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Γκοβόστη

Ο Φιόντορ Ντοστογιέφσκι αποτελεί μία από τις σπουδαιότερες μορφές της παγκόσμιας λογοτεχνίας. "Οι αναμνήσεις από το Σπίτι των Πεθαμένων" γράφτηκαν το 1862 και παρουσιάζουν μέσα από συγκλονιστικές περιγραφές τα τσαρικά κάτεργα αλλά και  τη μεγάλη αγάπη του συγγραφέα για τη λαϊκή Ρωσία και τον άνθρωπο.Ένα ...

Διαβάστε περισσότερα

Διαβάζουμε «Η Συμμορία του Γάτου» και «Το Μυστήριο του Βυθισμένου Πλανήτη» του Τζερόνιμο Στίλτον

Σίγουρα έχετε βιβλία του Τζερόνιμο Στίλτον! Τα παιδιά λατρεύουν τις περιπέτειες του και όλα τα βιβλία του έχουν γίνει μπεστ σέλερ καθώς έχει αισιόδοξη διάθεση και μπλέκει συνέχεια σε απίστευτες περιπέτειες. Ευκαιρία να διαβάσουν οι μικροί αναγνώστες δυο νέες περιπέτειες του από τις εκδόσεις Κέδρος. Επέλεξα ...

Διαβάστε περισσότερα

Διαβάζουμε το βραβευμένο βιβλίο της Δέσποινας Μάντζαρη «Αδέσποτη Πόλη» που κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Κέρδος

  Η «Αδέσποτη Πόλη» της Δέσποινας Μάντζαρη διατηρεί αμείωτο το ενδιαφέρον των αναγνωστών μέχρι την τελευταία σελίδα. Εξάπτει τη φαντασία τους αφού συνδυάζει τη μαγεία, τον φόβο και τη συγκίνηση. Οι γίγαντες, εκτός από τεράστιοι – που σημαίνει ότι μπορούν να σε πατήσουν κατά λάθος ή επίτηδες ...

Διαβάστε περισσότερα

«Η Άνοιξη» της Ευγενίας Φακίνου κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Κέδρος

Οι εκδόσεις Κέδρος καλωσορίζουν την Άνοιξη με ένα υπέροχο βιβλίο της Ευγενίας Φακίνου.  Στα βιβλία της σειράς «Οι 4 εποχές» με πολύχρωμη εικονογράφηση και ελάχιστο κείμενο παρουσιάζεται κάθε εποχή με τα χαρακτηριστικά της γνωρίσματα. Εγώ επέλεξα την άνοιξη με τα λουλούδια και τα πουλιά της, εσείς μπορείτε ...

Διαβάστε περισσότερα

Το μυθιστόρημα της Έλενα Φεράντε έγινε σειρά του Netflix

Το Netflix και η Fandango στην Ιταλία θα συνεργαστούν για την παραγωγή σειράς βασισμένης στο «The Lying Life of Adults» του πιο πρόσφατου μυθιστορήματος της Έλενα Φεράντε.   Το βιβλίο, το οποίο έγινε αμέσως μπεστ σέλερ στην Ιταλία μετά την κυκλοφορία του τον Νοέμβριο του 2019, θα ...

Διαβάστε περισσότερα

«Ο Πυροβάτης των Αστεριών» του Θοδωρή Κούκια

Aπό τις εκδόσεις Κέρδρος κυκλοφορεί το βραβευμένο βιβλίο " Ο Πυροβάτης των Αστεριών". Πρόκειται για ένα μοναδικό και συνάμα διαφορετικό ταξίδι ενός έφηβου πρωταγωνιστή προς την ενηλικίωση του. Το βιβλίο του Θοδωρή Κούκια θίγει το πολύ σημαντικό θέμα της διαφορετικότητας. Η ιδέα είναι ξεχωριστή, με απλή ...

Διαβάστε περισσότερα

Μνήμες εδεσματολογίου της Σοφίας Κλειούση κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Δωδώνη

 Στις Μνήμες Εδεσματολογίου απεικονίζεται μια εποχή μεταβατική κατά την οποία η κοινωνία μετασχηματίζεται και εισέρχεται στο στάδιο του καταναλωτισμού και του νεοπλουτισμού. Διαγράφονται στάσεις, ήθη και ανθρώπινες συμπεριφορές από τα νοσταλγικά χρόνια της αθωότητας μέχρι την πρόσφατη κρίση, οικονομική και αξιακή. Οι ιστορίες στις Μνήμες Εδεσματολογίου ...

Διαβάστε περισσότερα

Για παιδιά και εφήβους: Διαβάζουμε «Ο Φιλάργυρος και O Κατά Φαντασίαν Ασθενής» του Μολιέρου

Στη σειρά ΘΕΑΤΡΟ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΥΣ των Εκδόσεων Δωδώνη προστίθεται ένας ακόμη τίτλος που αφορά τη διασκευή δύο θεατρικών έργων του Μολιέρου. Η διασκευή των θεατρικών έργων του Μολιέρου Ο Φιλάργυρος και Ο Κατά Φαντασίαν Ασθενής ανήκει στη συγγραφέα Αντωνία Θεοχαρίδου η οποία αναφέρει «τα δύο ...

Διαβάστε περισσότερα